Vi skal bistå næringslivet og det offentlige med bærekraftige ideer som synliggjør virksomhetens profil- og verdigrunnlag gjennom produkter, gode digitale løsninger og gode konseptløsninger.
Vi skal være totalleverandøren som leverer bærekraftige løsninger, riktig produkt i riktig kvalitet til riktig pris til riktig tid. Vi styrker dine relasjoner.
En totalleverandør av produktmedia til bedriftsmarkedet.
Vi leverer bærekraftige ideer til rett anledning.
Visjon
Vi skal være IDÉ-leverandøren som stimulerer relasjonene mellom mennesker og arbeidslivet.
Total leverandør
Vi hjelper deg fra idé, design og konseptutvikling til produksjon,
lagerhold og distribusjon
Kunnskap
Egen innkjøpsavdeling som kontinuerlig oppdaterer seg på trender i markedet
Etikk
Fokus på miljø, kvalitet og rettferdig handel
Erfaring
34 års erfaring og 135 mennesker som er liden-skapelig opptatt av profilering
IDÉ House of Brands jobber for å ha en bærekraftig forretningspraksis med respekt for mennesker, samfunn og miljø.
Dette innebærer at dagens generasjoner får dekket sine behov, uten å ødelegge for fremtidige generasjoner. FN's bærekraftsmål er en verdensomfattende handlingsplan for bærekraftig utvikling og vi ser at vi kan bidra på flere punkter i dette felles arbeidet.
Hver dag leverer vi et bredt spekter av produkter til bedrifter i hele verden. Vårt mål er å minimere den potensielle negative påvirkningen vårt arbeid har på mennesker, samfunn og miljø. En trygg økonomi er en av balansefaktorene i en bærekraftig samfunnsutvikling. Som en stor aktør i bransjen ser vi det som vårt ansvar å påvirke både fremover og bakover i verdikjeden.
Det er viktig for oss at kunden opplever en trygg handel som samsvarer med deres og våre verdier.
«Vår strategi og driftsmetode forplikter oss til å redusere vår miljøpåvirkning og forbedre våre miljøresultater. Vi oppfordrer alle våre kunder og leverandører til å gjøre det samme.» - Lasse Lauritzen
Miljø og etikk
Slik jobber vi med miljø og etikk
Gjennom innkjøp IDÉ House of Brands anser ansvarlig innkjøpspraksis som et av våre viktigste virkemidler i arbeidet for bærekraftig forretningspraksis.
Gjennom leverandørutvikling og partnerskap For at partnerne våre skal kunne etterleve våre strenge krav til produksjonskjeden, er vi i kontinuerlig dialog for å heve kompetansen og optimalisere ressursbruken hos hver enkelt partner. Vår innkjøpsavdeling jobber aktivt med å etablere langvarige forhold til samarbeidspartnere som viser særlig vilje og evne til å jobbe med positiv utvikling i leverandørkjeden.
Gjennom salg og markedsføring IDÉ House of Brands vil være en pådriver overfor kunder i valget om å handle mer miljøvennlig. Flere av våre kunder er blitt mer bevisste på innkjøpene sine og det er tilfredsstillende å kunne møte deres krav om mer miljøriktige valg. Som vår kunde vil du alltid ha et mer miljøvennlig alternativ.
Gjennom medlemskap i internasjonale organisasjoner Helt tilbake til starten i 1987 har IDÉ holdt en ledende posisjon i markedet. Dette reflekteres også i de tiltakene vi gjør for å sikre vår forpliktelse til en bærekraftig forretningspraksis. I 2008 ble vi som det første firmaet i profilindustrien ISO-sertifisert etter ISO 14001 og ISO 9001 for miljø- og kvalitetsstyring. I tillegg til dette samarbeider vi tett med IEH, Etisk Handel Norge og jobber etter de forpliktelsene det fører med seg.